Friday, March 27, 2009

Φωτογράφηση σε Συναυλία

Η φωτογράφηση μιας συναυλίας είναι μάλλον ότι πιο δύσκολο έχει να κάνει κανείς φωτογραφικά, γιατί οι συνθήκες είναι πολύ εχθρικές (όλα κινούνται, το φως παίζει πολύ και γενικά είναι χαμηλό) .. Γενικά εξαρτάσαι πολύ από τον εξοπλισμό που διαθέτεις.. Θα πω εν συντομία τις εμπειρίες μου, και πως καταφέρνω να βγάλω μερικές φορές κάτι καλό.

- Γενικά χρησιμοποιώ τον πιο φωτεινό φακό που έχω, πχ έναν f/2,8 ή καλύτερο, ή ίσως κάποιο με σταθεροποίηση ..
- Δεν σφίγγω πολύ το κάδρο εξαντλώντας το ζουμ, γιατί τα mm είναι ο εχθρός μας. Παλιά (με τις αναλογικές) λέγαμε ότι όσα είναι τα mm τόση τουλάχιστον πρέπει να είναι η ταχύτητα. Σε μια DSLR που ο συντελεστής μετατροπής είναι Χ1,5, ένας φακός 100mm (αντιστοιχεί σε 150mm), και ιδανικά θα θέλει ταχύτητα 1/125 και καλύτερη. Αν δεν μπορώ να έχω κάτι τέτοιο, σκέφτομαι ότι καλύτερα να κροπάρω λίγο μετά, έχοντας μια ακούνητη φωτό, παρά μια κουνημένη. .
- Επιλέγω ISO αυτόματο που στις πιό πολλές περιπτώσεις θα φτάσει στο HI+1, αλλά, ανάλογα πως παίζει το φως, θα έχει και ενδιάμεσα.. σκέφτομαι ότι τον κόκκο θα τον βολέψως μετά στο photoshop..
- Επιλέγω φωτομέτρηση κέντρου βάρους, γιατί η πολυζωνική που χρησιμοποιούμε συνήθως, θα προσπαθεί να ισορροπήσει το φόντο που είναι μάλλον μαύρο, με αποτέλεσμα να μου ανεβάζει αδικαιολόγητα τα ISO και να μου καίει τα πρόσωπα.
- Παίζω με το το EV, ίσως καλύτερα να είσαι στο –0,7 ή –1,0.., ώστε να μπορώ να έχω λίγο καλύτερες ταχύτητες, λίγο πιο σκούρο φόντο, και όχι καμένα τα πρόσωπα.. Γενικά οι προβολείς φωτίζουν πολύ δυνατά τα πρόσωπα, ενώ το φόντο είναι σκοτεινό. Ακόμα και σε κέντρου βάρους φωτομέτρηση το φωτόμετρο μπερδεύεται, οπότε βγάζει τα πρόσωπα καμένα..
- Αν έχω μονόποδο, ειδικά με τηλεφακό, το χρησιμοποιώ, το αποτέλεσμα αποζημιώνει..
- Για πρόγραμμα, μπορώ να χρησιμοποιήσω manual ή Α, με το διάφραγμα μάλλον στο πιο φωτεινό..
- Προσωπικά όμως, καλύτερα αποτελέσματα έχω πετύχει με προτεραιότητα ταχύητητας (S), αυτόματο ISO και φωτομέτρηση κέντρου βάρους. Βάζω, αν μπορώ μιά ταχύτητα που να μην βγαίνουν κουνημένες, πχ 1/60 ή 1/125 (αν το επιτρέπει ο φωτισμός). Με τις ρυθμίσεις αυτές, αφενός διασφαλίζω να έχω καθαρές λήψεις, να μην καίω το πρόσωπο και, όταν υπάρχει αρκετό φως να πέφτουν τα ISO για λιγότερο κόκκο.
- Σε πολύ δύσκολες συνθήκες δοκιμάζω επίσης να κάνω B&W λήψη, συνήθως είναι καλύτερες από άποψη κόκκου..
- Συντονίζομαι με το τι συμβαίνει στο πάλκο.. πολλές φορές οι τραγουδιστές κινούνται – ταλαντεύονται ενώ οι προβολείς είναι σταθεροί, οπότε η αυξομείωση φωτισμού είναι μεγάλη από σημείο σε σημείο του πάλκου.. αν τους παρακολουθήσεις λίγο, μπορεί να καταλάβεις πως συμπεριφέρονται και να προβλέψεις έγκαιρα τι θα κάνουν, πότε θα μπουν στο φως, για να κάνεις τη λήψη σου ..
- Χρησιμοποιώ το παρασολέιγ, το πιθανότερο είναι να έχω και κόντρα φως..
- Αναλόγως, μπορεί να πρέπει να επιλέξω και χειροκίνητη εστίαση..
- Προσπαθώ να αλάζω θέση, να μην μείνω καρφωμένος σε ένα σημείο, οι πιθανότητες για κάτι καλό θα αυξηθούν σημαντικά..
- Δεν απογοητεύομαι αν έχω κάνει 100 λήψεις και βρω μόνο 2-3 καλές μέσα.. σε όλους συμβαίνει..

Καλή επιτυχία, ελπίζω να βοηθήσει κάποιους, και ευχαρίστως να συζητήσουμε περισσότερο το θέμα.

Πατήστε εδώ για περισσότερα στο www.andzer.gr..

1 comment:

nikos batsios said...

....euxaristo para ma para poli Andrea gia tis simvoules!!!
...
nikos

ShareThis