Sunday, March 9, 2008

Τι είμαι τελικά?

Τις προάλλες ήμουν σε ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Βουλγαρία. Για την επιστροφή μου, από το Gotse Delchev (πρωην ανω Νευροκόπι) στη Θεσσαλονίκη, βρήκα ένα συνάδελφο Βούλγαρο που θα κατέβαινε κι αυτός, και αφού βόλεψε με πήρε μαζί του.

Στο δρόμο λοιπόν (είχαμε 3 ώρες διαδρομή να κάνουμε) είχαμε να πούμε πολλά..
Τον έβαλα να μου πει τι θυμόταν από την πριν το ‘90 εποχή (ήταν γυμνασιόπαιδο όταν έπεσε ο Ζιφκοφ), την «μεταπολίτευσή» τους, το σήμερα, τη σύγκριση με το τότε, τα υπέρ, τα κατά κλπ.. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα πράγματα, ειδικά όταν τα ακούς από «πρώτο χέρι».

Τέλος πάντων, κάποια στιγμή τον ρωτάω:
-Στογιάν (εικονικό το όνομα), εσύ τι είσαι σαν καταγωγή?
-Τι εννοείς, μου λέει.
-Θέλω να πω ρε παιδί μου, στην Ελλάδα ο κόσμος ξέρει ότι είναι πχ. Ντόπιοι, Πόντιοι, Πρόσφυγες (του εξηγώ), Θρακιώτες, Νησιώτες κλπ.
-Κοίταξε να δες, μου λέει. Αν ρωτήσεις έναν Έλληνα θα σου πει ότι είμαι Βούλγαρος, αν ρωτήσεις ένα Βούλγαρο από το βορρά (πχ. από Σόφια), θα σου πει ότι είμαι Μακεδόνας, αν ρωτήσεις ένα Μακεδόνα (εννοούσε Σκοπιάνο) θα σου πει ότι είμαι Γύφτος…

.. έμεινα για λίγο σκεφτικός..
Σκεφτόμουν ότι..
-οι Πατρινοί με λένε Πρόσφυγα (τον παππού μου τον λέγανε Τουρκομερίτη και τον πατέρα μου Τουρκόσπορο)..
-οι Θεσσαλονικείς με λένε Πατρινό..
-οι Αθηναίοι με λένε Σαλονικιό..

No comments:

ShareThis